Σχολικά βιβλία κάτω από τη βάση

Παρωχημένα, ανεπαρκή και χωρίς σχεδιασμό επί δεκαετίες
Επιμήκυνση του διδακτικού έτους και μείωση της διδακτέας ύλης από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο μελετάει το υπουργείο Παιδείας που ξεκινάει αξιολόγηση των διδακτικών βιβλίων με στόχο την αναζήτηση των προβλημάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Πάντως πιθανότατα από την ερχόμενη χρονιά το διδακτικό έτος θα έχει περισσότερες ημέρες, καθώς όπως αναφέρουν πηγές από το κτίριο του Αμαρουσίου, τα μαθήματα θα ξεκινούν λίγες ημέρες νωρίτερα αλλά και θα τελειώνουν λίγες ημέρες αργότερα.
Οσον αφορά τον εκδοτικό «χάρτη» των διδακτικών βιβλίων το ρεπορτάζ του «Βήματος» αποκαλύπτει μια εικόνα προβληματική. Γενικεύσεις ή ασάφειες, νοηματικά κενά, μονομέρεια ή ιδεολογική προπαγάνδα, ανακολουθία στη δομή κεφαλαίων, έλλειψη συνολικού σχεδιασμού... Τα σχολικά βιβλία στη χώρα μας είναι τουλάχιστον δέκα χρόνια πίσω από τις διεθνείς παιδαγωγικές εξελίξεις, ενώ στη Γ' Λυκείου υπάρχει και βιβλίο (των Λατινικών) που διδάσκεται χωρίς καμία αλλαγή από το 1984. Η συνεργασία των ομάδων συγγραφής σχολικών βιβλίων είναι ανύπαρκτη, ο ένας γράφει ερήμην του άλλου, κοινή κατεύθυνση δεν υπάρχει, διορθώσεις δεν μπορούν να γίνουν καθώς οι συγγραφείς αποκόπτονται γραφειοκρατικά από τα κείμενά τους, ενώ οι επιστημονικές ενώσεις εδώ και δέκα τουλάχιστον χρόνια δεν εκφράζουν καμία άποψη για τα σχολικά βιβλία.
Στα παραπάνω μπορεί εύκολα κανείς να προσθέσει ένα απονεκρωμένο σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά και εξίσου αναχρονιστικές προαγωγικές εξετάσεις μέσα στα σχολεία.
Copy: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=560742
 
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ένα κατάμεστο Πνευματικό Κέντρο βροντοφώναξε «ΟΧΙ στον πόλεμο, ΝΑΙ στην ελευθερία των λαών - Ειρήνη για όλα τα παιδιά του κόσμου».

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - για τις κινητοποιήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών

ΕΝΩΣΗ ΣΥΛ.ΓΟΝΕΩΝ ΖΑΚΥΝΘΟΥ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - για το άνοιγμα των σχολείων με έξαρση covid και γρίπης