ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ


   Ο Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων Παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες Νομού Ζακύνθου διαμαρτύρεται για την υποβάθμιση και απαξίωση των δομών της Ειδικής Αγωγής στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση Ζακύνθου. Με την δικαιολογία πάντα του οικονομικού κόστους οδηγούν την δημόσια εκπαίδευση στο μαρασμό, με την δημιουργία σχολείων με κακοπληρωμένους εκπαιδευτικούς, φτωχό υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό, σε ένα σχολικό  περιβάλλον μιζέριας και εγκατάλειψης. Στην Ειδική Αγωγή η κατάσταση αρχίζει να παίρνει τραγικές διαστάσεις, αφήνοντας τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αβοήθητα και τους γονείς να αναλάβουν   το βάρος της ειδικής εκπαίδευσής τους. Σε όλο το νομό λειτουργούν μόλις τέσσερα Τμήματα Ενταξης(σε κάθε Τμήμα Ενταξης μπορούν να φοιτήσουν μέχρι 12 μαθητές), όταν η εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών στο μαθητικό πληθυσμό είναι της τάξης του 10%, δηλαδή σε ένα σύνολο 3.000 μαθητών ,περίπου 300 μαθητές εμφανίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Τα ΚΕΔΔΥ Ζακύνθου είχαν μείνει από το καλοκαίρι χωρίς επιστημονικό προσωπικό και προϊστάμενο, με αποτέλεσμα να μην κάνουν διαγνώσεις. Να αναφέρουμε ότι παρά το γεγονός ότι ο νόμος προβλέπει διαδικασία οπού παιδιά με αξιολογημένες μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να φοιτούν στα τμήματα ένταξης, αρκετοί εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής αρνούνται να την εκτελέσουν με την δικαιολογία ότι δεν υπάρχει διάγνωση από τα ΚΕΔΔΥ, αναδεικνύεται η αναγκαιότητα της γρήγορης και ακριβής διάγνωσης. Το Δεκέμβριο προσλήφθηκαν τρία άτομα με εξάμηνη σύμβαση εργασίας και μόλις πριν λίγες ημέρες προκηρύχθηκε η θέση του προϊσταμένου, ενώ οι αιτήσεις για διαγνώσεις έχουν φτάσει τις 165. Να μην αναφέρουμε τις επαναξιολογήσεις παιδιών, την παρακολούθηση των εξειδικευμένων προγραμμάτων που εκπονούν για κάθε παιδί με επισκέψεις στα σχολεία που είναι σχεδόν  ανύπαρκτες από έλλειψη προσωπικού. Η σύμβουλος ειδικής αγωγής, αδυνατεί να έλθει στην Ζάκυνθο για οικονομικούς λόγους και η λειτουργία της είναι μόνο μέσω τηλεφώνου. Ο περιφερειακός διευθυντής Α/θμιας εκπαίδευσης στην Κέρκυρα είναι μονίμως σε σύσκεψη και δεν είναι δυνατή η επικοινωνία μαζί του. Οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής έχουν αφεθεί στην τύχη τους, χωρίς επιμορφώσεις, χωρίς ειδικό εκπαιδευτικό υλικό, χωρίς στήριξη μέσα στα σχολεία αναγκαζόμενοι αρκετές φορές να κάνουν εκπτώσεις στην εκπαιδευτική παρέμβασή τους. Το ειδικό σχολείο έχει χαραχτήρα μάλλον ιδρύματος, αφού απομονωμένο χωρίς επαρκή προσωπικό χωρίς την απαιτούμενη υλικοτεχνική και εκπαιδευτική υποδομή αποτελεί την εύκολη λύση απομάκρυνσης των προβληματικών παιδιών από τα σχολεία, δεν εξυπηρετεί το στόχο ίδρυσής του που είναι η επανένταξη των παιδιών αυτών στο κανονικό σχολικό περιβάλλον. Οι γονείς παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, πέρα από την δυσκολία τους να αποδεχτούν την διαφορετικότητα των παιδιών τους, αντιμετωπίζουν πολλές φορές την προκατάληψη, τον ρατσισμό, την στοχοποίηση των παιδιών τους, την άρνηση αρκετών εκπαιδευτικών να μπουν στη διαδικασία κατανόησης του βαθμού δυσκολίας των παιδιών αυτών, χωρίς καμιά ενημέρωση, στήριξη, προσπαθούν μόνοι τους να προσφέρουν, όσο μπορούν, το αυτονόητο στα παιδιά τους, γίνονται και αυτοί αποδέκτες της ελλειμματικής παροχής ίσων ευκαιριακών από την πολιτεία. Σοβαρό πρόβλημα παραμένει η δυσκολία της κοινωνίας να κατανοήσει την διαφορετικότητα των παιδιών αυτών, το δικαίωμά τους  στην εκπαίδευση, στην κοινωνία, στην εργασία, που οφείλεται σε ελλειπή ενημέρωση, προκαταλήψεις και ιδεολογικές αγκυλώσεις.  Αποτέλεσμα είναι η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες να μένουν αβοήθητα, χωρίς διαγνώσεις, χωρίς εξειδικευμένη  εκπαιδευτική παρέμβαση, που πολλές φορές τα οδηγούν στο να εγκαταλείψουν το σχολείο . Είναι σίγουρο ότι για πάρα πολλά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ,θα περάσει άλλη μια σχολική χρονιά με πολλά προβλήματα και με μεγάλη προσπάθεια να αποδείξουν ότι απλά είναι διαφορετικά. Στηρίζουμε την δωρεάν δημόσια παιδεία το λεπτούργημα του εκπαιδευτικού και ζητούμε από την πολιτεία να ανταποκριθεί στις δεσμεύσεις που η ίδια έχει αναλάβει με τον 3699/2008 νόμο για την Ειδική Αγωγή οπού αναφέρεται ότι η πολιτεία δεσμεύεται να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει διαρκώς τον χαρακτήρα της Εδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ως αναπόσπαστο μέρος της δημόσιας και δωρεάν παιδείας και να μεριμνά για την παροχή δωρεάν δημόσιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για όλα τα στάδια και τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ένα κατάμεστο Πνευματικό Κέντρο βροντοφώναξε «ΟΧΙ στον πόλεμο, ΝΑΙ στην ελευθερία των λαών - Ειρήνη για όλα τα παιδιά του κόσμου».

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - για τις κινητοποιήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών

ΕΝΩΣΗ ΣΥΛ.ΓΟΝΕΩΝ ΖΑΚΥΝΘΟΥ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - για το άνοιγμα των σχολείων με έξαρση covid και γρίπης