Τα κάστρα μας ένωσαν τις μαθητικές ψυχές

“Η ιστορία και αρχιτεκτονική του κάστρου μας στο πέρασμα των αιώνων” είναι το θέμα που οδήγησε το Γυμνάσιο Μαχαιράδου και το Istituto di Istruzione Superiore “Don Peppino Diana’’ di Morcone, της περιοχής Benevento, της Περιφέρειας Καμπανίας να συμπράξουν με την ευρωπαϊκή δράση e Twinning που αποτελεί μέρος του προγράμματος Comenius.
Επιλέχθηκε, μάλιστα, ως κοινό θέμα το κάστρο των δυο πόλεων (η περιοχή αυτή της Ιταλίας διαθέτει πολλά μεσαιωνικά κάστρα: στο Morcone, στο Benevento και στη Νάπολη) και πληθώρα κοινών ιστορικών καταβολών.
Η εκπαιδευτική επίσκεψη
Στα πλαίσια αυτά και μετά τη συνάντηση των δυο ομάδων στο νησί μας, οι Ζακυνθινοί μαθητές πραγματοποίησαν συνάντηση εργασίας στην Ιταλική πόλη. Με την εθιμοτυπική επίσκεψη στον Δήμαρχο του Morcone και την απογευματινή ξενάγηση στο χωριό Saint Marco και στο Μουσείο Ρολογιών Καμπαναριών ξεκίνησε η παραμονή των μαθητών του Γυμνασίου Μαχαιράδου στην ιταλική πόλη. Ακολούθησε μονοήμερη επίσκεψη στη Ρώμη και ξενάγηση σε σημαντικά αξιοθέατα της αιώνιας πόλης, στο Benevento και στα ιστορικά του μνημεία.
Τις επόμενες ημέρες επισκέφθηκαν το παλάτι του Δούκα στο χωριό Fragneto και σε προϊστορικό οικισμό του Altilia με έρευνα πεδίου στο Κάστρο του Morcone. Ακολούθησε ολοήμερη επίσκεψη στη Νάπολη, το Αρχαιολογικό Μουσείο, το Κάστρο και τον Αρχαιολογικό χώρο της Πομπηίας με παρουσίαση των προγραμμάτων των δύο εταιρικών σχολείων και παράλληλη μουσικο-χορευτική εκδήλωση από μαθητές και φολκορικά σύνολα της περιοχής.
Αξιολόγηση του προγράμματος
Η εμπειρία που αποκτήθηκε ήταν πολύτιμη και για τα δύο σχολεία, τόσο για μαθητές όσο και για καθηγητές που συμμετείχαν στην παιδαγωγική ομάδα. Αποδείχθηκε στην πράξη ότι αυτού του είδους τα προγράμματα μπορούν να λειτουργήσουν ως εφαλτήρια καλλιέργειας της πολλαπλής νοημοσύνης των μαθητών. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ανέδειξε τις ήδη υπάρχουσες εμπειρίες των μαθητών επεκτείνοντάς τις και αποβλέποντας στην ανάπτυξη ενός πλήθους νέων δεξιοτήτων για την κατάκτηση της γνώσης, που αποτελεί μέρος της ζωής και όχι μια απλή προετοιμασία γι’ αυτήν. Η διαθεματικόττηα και η διεπισημονικότητα της γνώσης πολλών ειδικοτήτων και με όλα τα μαθήματα των αναλυτικών προγραμμάτων, αλλά και με επιστήμονες εκτός της σχολικής κοινότητας, που προσεγγίζονται από τον κάθε μαθητή με ιδιαίτερο τρόπο ανάλογα με τις δεξιότητες ή τον τύπου της νοημοσύνης του.
Επιπλέον, οι συντονιστές και συνεργάτες εκπαιδευτικοί πλέον μπορούν με αποτελεσματικό τρόπο να αξιολογήσουν τη μαθησιακή διαδικασία στο ευρωπαϊκό περιβάλλον και να προσφέρουν άμεση ανατροφοδότηση στο ελληνικό σχολικό περιβάλλον, με σεβασμό στις ευρωπαϊκές αξίες. Άλλωστε πρέπει να τονιστεί ότι το εν λόγω πρόγραμμα έρχεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά στη στόχευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για ονοματολογία τους έτους 2013 ως Ευρωπαϊκό Έτος των Πολιτών, προκειμένου ως το 2020 να έχει γίνει κατανοητή η άσκηση των ευρωπαϊκών δικαιωμάτων από όλους τους Πολίτες της Ε.Ε. και να έχει επιτευχθεί η άρση των όποιων περιορισμών και εμποδίων.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ένα κατάμεστο Πνευματικό Κέντρο βροντοφώναξε «ΟΧΙ στον πόλεμο, ΝΑΙ στην ελευθερία των λαών - Ειρήνη για όλα τα παιδιά του κόσμου».

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - για τις κινητοποιήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών

ΕΝΩΣΗ ΣΥΛ.ΓΟΝΕΩΝ ΖΑΚΥΝΘΟΥ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - για το άνοιγμα των σχολείων με έξαρση covid και γρίπης